And so it begins. The Road to Bayreuth // Die Reise Beginnt. The Road to Bayreuth

An incredible journey begins. I would love to have you along the way.
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Eine unglaubliche Reise beginnt. Es wär cool, dich dabeizuhaben.

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–HERUNTERSCROLLEN FÜR DEUTSCH–

It was actually the news that I would be going to the Bayreuth Wagner festival this year, that prompted me to start sharing my experiences of classical concerts and operas.

And now, the mystical journey there begins. Including the Bayreuth performances of Parsifal (Laufenberg), Meistersinger (Kosky) and Holländer (Gloger) I will be hearing 6 Wagner operas in the next six months. Next to the Bayreuth performances stand the upcoming Tristan at the Dutch National Opera in Amsterdam as well as two performances of Parsifal, with the Berlin State Opera conducted by Daniel Barenboim and the Berlin Philharmonic conducted by Sir Simon Rattle respectively.

In short, that’s a lot of Wagner.

But I could not resist. I adore Wagner’s music, have attended live performances of Parsifal, Holländer and Tristan in the past. I adore his music, read the scores. To me, there are few composers who can rival his talent of engaging the listener, of reeling you in through his intricate harmonic and melodic structures, his revolutionary music.

Speaking of revolutionary music. This whole adventure is actually starting tomorrow for me, with my first Wagner opera of the year: Tristan und Isolde im Amsterdam at the Dutch National Opera. Marc Albrecht conducts, Stephen Gould and Ricarda Merbeth star in the title roles of a production directed by Pierre Audi. This will be my second Tristan, following a concert performance with Berlin Philharmonic in 2015, starring Eva-Maria Westbroek and Stuart Skelton and conducted by Sir Simon Rattle.

Tristan, Parsifal, Parsifal, Parsifal, Meistersinger, Holländer. That lies ahead for me, and for you. Come and join me for this amazing adventure, here on freshearsclassics.wordpress.com.

// DEUTSCH

Es war tatsächlich die Nachricht, dass ich dieses Jahr die Bayreuther Festspiele besuchen konnte, die mich dazu veranlasste, diesen Blog zu erstellen. Hier wollte ich von nun an meine Gedanken zu diversen Opern und Konzerten teilen.

Und hier beginnt nun auch meine Reise zu diesem mystischen Ort, dem Bayreuther Festspielhaus. Inklusive den Bayreuther Vorstellungen erwarten mich in den nächsten 6 Monaten 6 Wagneropern. Zusätzlich zu den Bayreuther Produktionen von Parsifal (Laufenberg), Meistersinger (Kosky) und Holländer (Gloger), werde ich noch drei weitere Wagneropern in Europa hören. Dazu gehören der morgige Tristan (Audi) an der Dutch National Opera in Amsterdam sowie zwei Vorstellungen von Parsifal, eine an der Staatsoper Unter den Linden in Berlin, dirigert von Daniel Barenboim (Tcherniakov) sowie ein konzertanter Parsifal mit den Berliner Philharmonikern unter Sir Simon Rattle.

Ums kurz zu machen: Das ist echt viel Wagner.

Aber ich konnte natürlich nicht widerstehen. Wie auch? Ich liebe Wagners Musik, habe in der Vergangenheit schon Aufführungen des Parsifal, Tristan und Holländer besucht. Jedes Mal ging ich wie verzaubert aus dem Saal. Ich höre die Musik, lese die Partituren. Es gibt wenige Komponisten, die es so vermögen, den Zuhörer durch revolutionäre Harmonik, Melodik, kurz Musik, zu verführen.

Revolutionäre Musik gibt es also schon morgen: Der Tristan morgen in Amsterdam wird das erste Erlebnis. Marc Albrecht dirigiert, Stephen Gould und Ricarda Merbeth übernehmen die Titelrollen, Pierre Audi führt Regie. Es ist mein zweiter Tristan nach einer konzertanten Aufführung der Berliner Philharmoniker unter Sir Simon Rattle, mit Eva-Maria Westbroek und Stuart Skelton in den Titelrollen.

Tristan, Parsifal, Parsifal, Parsifal, Meistersinger, Holländer. Das erwartet mich, und Dich. Komm mit auf diesem großartigen Abenteuer, hier auf freshearsclassics.wordpress.com

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